Vandaag het ouder-kind toernooi, de leukste wedstrijd van het jaar.
We starten met een 300 meter, wie gaat er winnen? Kan de ouder (nog) winnen van zijn kind?
De ouders starten in de buitenbaan, de kinderen in de binnenbaan.
Het is een heel vol schema, dus wees op tijd bij de start!
Estafette
Samen met hun ouders rijden de kinderen een estafette. Dit doen we per leeftijdscategorie, jongens en meisjes samen. In de volgorde: pupillen EF, D, C, B en tot slot A. De estafette doen we in een massa start. Daarom zijn handschoenen en een helm verplicht. Bij voorkeur een schaatshelm.
Bij aanvang van dit onderdeel gaan alle ouders en kinderen elk naar hun startplek, waar een hulpstarter staat om hen op te wachten.
Neem een jasje mee om jezelf warm te houden.
De kinderen starten op de start van de 1000 meter (overzijde baan langs het spoor)
De ouders starten bij de start van de 500 meter.
De kinderen rijden eerst anderhalf rondje.
Wanneer je kind voor de 2e keer langskomt wissel je op het rechte eind
De ouder rijdt door en kind gaat terug naar start 500m
Wanner ouder een rondje gereden heeft rijden jullie samen nog een heel rondje.
Tot slot komen hand in hand over de finish (500m finishlijn).
Veiligheid!
De kinderen kunnen allemaal goed schaatsen, bij de ouders is dat heel wisselend. Denk goed aan de veiligheid van jezelf en anderen!
Wat is er te verdienen?
- Natuurlijk de winst op de rit in de 300 meter, wie zit er vanavond trots aan tafel.
- Voor de ijskonijnen punten voor het klassement – max 200 punten! Alleen je eigen tijd telt, dus de tijd van de ouder wordt niet meegerekend.
- Bij de estafette een podium plaats. Prijsuitreiking direct na afloop.
Heel veel plezier iedereen. Team IJskonijn
back to channel